عدم خوردن گوشتي که توسط يک غير مسلمان و بطور غير اسلامي ذبح شده است از قوانين اسلامي است که منافع و حکمتهايي را با خود به همراه دارد . اما معيار برتري نيست ؛ چرا که حتي اگر يک فرد مسلمان هم حيواني را ذبح نمايد و در هنگام ذبح حتی فقط به يک دستور اسلامي نیز عمل ننمايد ، باز هم خوردن آن گوشت جايز نيست . پس کليه شرايط ذبح اسلامي اعم از مسلمان بودن فرد ذبح کننده و ساير شرايط دیگر معيار برتري نيست و تنها معيار برتري در اسلام ، ايمان و عمل صالح است . چه بسا که يک غير مسلمان ( البته موحد) در عين تلاش به حقيقت نرسد ، اما به آنچه که يافته عمل نمايد و البته چنين فردي در نزد خدا مقرب است و چه بسا مسلماني که در حقيقت منافق است و در قيامت معذب خواهد بود .
|